REGULAMIN WYNAJMU STUDIA FOTOGRAFICZNEGO „DLN STUDIO”
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady wynajmu lokalu o łącznej powierzchni 90 m.kw. położonego w budynku Belwedere Residence przy ulicy Sułkowickiej 2/4 Apartament 17 w Warszawie (piętro 5).
- Właścicielem i administratorem lokalu jest Dorota Gol działająca pod firmą Dorota Gol z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Marcepanowa 70, 02 – 962 Warszawa, NIP 8842602347, Regon: 021078187.
- Lokal został urządzony i wyposażony przez Właściciela jako przestrzeń dla prowadzenia produkcji fotograficznych i filmowych a także dla organizacji eventów, szkoleń, prezentacji i innego rodzaju spotkań. Organizatorzy tychże produkcji i spotkań korzystający ze Studia zwani są dalej Najemcami.
- Najemca jest uprawniony do wynajmu Studia wyłącznie w celu określonym w ust. 3 powyżej.
- DEFINICJE
- Regulamin – niniejszy Regulamin;
- Wynajmujący – Dorota Gol działająca pod firmą Dorota Gol z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Marcepanowa 70, 02-962 Warszawa, NIP 8842602347, Regon: 021078187;
- Najemca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, 2) osoba prawna, albo 3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, zarówno która rozpoczęła procedurę rezerwacji Studia jak i zawarła umowę z Wynajmującym;
- Konsument – osoba fizyczna, dla której zawarcie Umowy Najmu z Wynajmującym nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Studio – lokal o łącznej powierzchni 90 m.kw. położony w budynku Belwedere Residence przy ulicy Sułkowickiej 2/4 apartament 17 w Warszawie (piętro 5);
- Umowa – umowa zawarta przez Najemcę na odległość – bez jednoczesnej fizycznej obecności stron – z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość, której przedmiotem jest najem Studia;
- Rezerwacja – proces dokonywany za pośrednictwem kanałów porozumiewania się na odległość, tj. stronę internetową: (…), profil instagram: @dln.studio lub adres email: fotostudio.dln@gmail.com w celu zawarcia Umowy;
- REZERWACJA STUDIA
- Rezerwacji Studia można dokonać:
- na stronie internetowej Wynajmującego dlnstudio.pl poprzez funkcję „Kalendarz” wybierając jeden z terminów;
- wysyłając wiadomość na adres email: fotostudio.dln@gmail.com;
- wysyłając wiadomość na profilu instagram @dln.studio
- Składając rezerwację wskazuje się dane jak:
- imię i nazwisko, nazwę, formę prawną;
- KRS, REGON oraz NIP – w przypadku osób prawnych;
- PESEL oraz NIP – w przypadku osób fizycznych;
- adres prowadzenia działalności gospodarczej a w przypadku osób fizycznych adres zamieszkania;
- status rezerwującego: konsument/przedsiębiorca;
- adres email oraz nr telefonu;
- daty i godziny rozpoczęcia i zakończenia najmu;
- ilość osób korzystających ze Studia na podstawie najmu;
- rodzaj planowanego eventu, szkolenia, prezentacji lub spotkania;
- Wynajmujący niezwłocznie potwierdza rezerwację lub informuje o braku dostępności Studia. Ważne! Dokonując rezerwacji poniżej 12h przed planowanym terminem skontaktuj się z nami pod numerem telefonu +48696277827 w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Niniejszy Regulamin nie stanowi oferty. Umowę uznaje się za zawartą z chwilą otrzymania i potwierdzenia odbioru wiadomości email przez Najemcę do Wynajmującego określającej główne warunki najmu:
- dane identyfikujące Najemcę;
- daty i godziny rozpoczęcia i zakończenia najmu;
- koszt najmu brutto oraz sposób zapłaty;
- ilość osób korzystających ze Studia na podstawie najmu;
- rodzaj planowanego eventu, szkolenia, prezentacji lub spotkania;
zwanym „Potwierdzeniem Najmu” lub otrzymania „Automatycznego Potwierdzenie Najmu” w przypadku rezerwacji na stronie internetowej. Wraz z „Potwierdzeniem Najmu” lub „Automatycznym Potwierdzeniem Najmu” Najemca otrzymuje na adres email Regulamin w formacie PDF.
- Po zawarciu Umowy Najemca otrzymuje paragon fiskalny lub fakturę VAT.
- Umowa jest zawierana na czas określony wskazany w Potwierdzeniu Najmu lub Automatycznym Potwierdzeniu Najmu.
- Najemca jest uprawniony do odwołania rezerwacji Studia w każdej chwili przy czym Najemca nie ponosi opłat z tego tytułu jeśli odwołanie rezerwacji najmu Studia zgłoszone zostanie przez niego na co najmniej 72 godziny przed uzgodnionym terminem rozpoczęcia najmu.
- Odwołanie rezerwacji najmu Studia w przedziale czasowym pomiędzy 72 a 48 godzin przed uzgodnionym rozpoczęciem najmu jest równoznaczne z koniecznością poniesienia przez Najemcę opłaty w wysokości 50% opłaty uzgodnionej w Potwierdzeniu Najmu lub Automatycznym Potwierdzeniu Najmu.
- Odwołanie rezerwacji najmu Studia w przedziale czasowym poniżej 24 godzin przed uzgodnionym rozpoczęciem najmu jest równoznaczne z koniecznością poniesienia przez Najemcę opłaty w wysokości 100 % opłaty uzgodnionej w Potwierdzeniu Najmu lub Automatycznym Potwierdzeniu Najmu.
- Postanowienie z ust. 8-9 powyżej niniejszego Regulaminu stosuje się odpowiednio do modyfikacji czasu najmu skutkującej skróceniem tego czasu.
- Skuteczność dokonania odwołania rezerwacji najmu Studia obciąża Najemcę. Najemca dokonuje odwołania rezerwacji poprzez wysłanie wiadomości na adres mailowy fotostudio.dln@gmail.com. Wynajmujący niezwłocznie potwierdza otrzymanie odwołania rezerwacji.
- REALIZACJA NAJMU / KORZYSTANIE ZE STUDIA
- Wynajmujący przygotowuje Studio do Najmu, w tym zapewnia funkcjonalność jego wyposażenia.
- Zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i zaakceptowanie zawartych w nim postanowień poprzez jego podpisanie jest warunkiem rozpoczęcia realizacji najmu. Najemca przed wejściem do Studia przekazuje Wynajmującemu podpisany Regulamin.
- W trakcie Najmu jest obecny przedstawiciel Wynajmującego jako Obsługa Studia. Obsługa Studia wprowadza Najemcę do Studia, udziela bieżących informacji oraz zamyka Studio na czas nieobecności Najemcy. Obsługa Studia jest uprawniona do odbioru od Najemcy podpisanego Regulaminu oraz podpisywania protokołów.
- Najemca odpowiada w trakcie trwania najmu za swoje poczynania i ich skutki jak i wszystkich osób jakie w tym czasie znajdą się w Studio (z wyłączeniem przedstawicieli Wynajmującego).
- Najemca nie może dokonywać zmian w Studio, w szczególności ingerujących w jego strukturę, kolor ścian, podłogi, okna, sposób i miejsce montażu elementów wyposażenia/oświetlenia czy rozkład pomieszczeń. Ingerencja w strukturę Studia wymaga uprzedniej pisemnej zgody Wynajmującego.
- Obowiązkiem Najemcy jest posprzątanie Studia i przywrócenie Studia przed zakończeniem najmu do stanu sprzed jego rozpoczęcia. Zaniechanie wykonania tego obowiązku bądź wykonanie go niezupełne upoważnia Wynajmującego do naliczenia opłat z tytułu wykonania tychże prac.
- Przedłużenie czasu trwania najmu o kolejne godziny jest możliwe tylko i wyłącznie w oparciu o uzyskanie zgody Wynajmującego. Przedłużenie czasu najmu wiąże się z koniecznością poniesienia opłat określonych dalej w niniejszym Regulaminie – za każdą rozpoczętą godzinę zegarową ponad czas określony w Potwierdzeniu Najmu lub Automatycznym Potwierdzeniu Najmu.
- Rzeczy pozostawione w Studio przez Najemcę Wynajmujący przechowuje przez 14 dni. Po upływie tego terminu jest uprawniony do ich utylizacji na co Najemca wyraża zgodę.
- Najemca zobowiązuje się do podporządkowania następującym postanowieniom:
- zaniechania palenia papierosów i tytoniu wewnątrz budynku, w którym znajduje się Studio;
- zakazu wnoszenia i używania w Studio środków odurzających i alkoholu;
- zakazu przekraczania w Studio natężenia dźwięku ponad poziom 80 dB;
- zakazu wnoszenia i używania w Studio materiałów wybuchowych (w tym fajerwerków), łatwopalnych, trujących i szkodzących zdrowiu, intensywnie zapachowych, żrących;
- zakazu używania w Studio materiałów trwale barwiących (w tym brokatu);
- zakazu podnajmowania oraz oddania Studia do bezpłatnego korzystania osobie trzeciej bez zgody Wynajmującego.
- REALIZACJA NAJMU / KORZYSTANIE Z WYPOSAŻENIA STUDIA
- Integralną częścią usługi wynajmu Studia jest udostępnienie Najemcy wyposażenia Studia, którego spis Najemca otrzymuje z chwilą podpisania niniejszego Regulaminu. Spis jest sporządzany w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron. Aktualny spis wyposażenia znajduje się w zakładce lista sprzętu.
- Najemca z chwilą rozpoczęcia najmu Studia (za który uważa się za nią moment wejścia do Studia pierwszej spośród osób stanowiących zespół Najemcy w czasie zakreślonym w Potwierdzeniu Najmu lub Automatycznym Potwierdzeniu Najmu) przyjmuje na siebie odpowiedzialność za zwrócenie wydanego mu przez Najemcę wyposażenia w stanie niepogorszonym ponad stan wynikający z jego normalnego zużycia.
- Najemca ponosi pełną odpowiedzialność materialną za uszkodzenie lub zniszczenie sprzętu z własnej winy podczas najmu Studia.
- Na zakończenie najmu Strony podpiszą protokół stwierdzający stan jakościowy i ilościowy wyposażenia.
- O ile rozpoczynając najem Najemca nie zgłosi Wynajmującemu potrzeby poddania go podstawowemu przeszkoleniu z zakresu prawidłowego korzystania ze znajdującego się w Studio wyposażenia przyjmuje się, że Najemca i cały zespół pracujący z nim w Studio potrafi się tymże wyposażeniem właściwie posługiwać.
- Sprzętu wchodzącego w wyposażenie Studia należy używać zgodnie z zaleceniami producentów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do sposobu jego eksploatacji, Najemca zobowiązuje się dla ich wyjaśnienia niezwłocznie zasięgnąć porady u Obsługi Studia.
- Obsługa Studia udzieli Najemcy i jego zespołowi informacji na temat zasad BHP obowiązujących na terenie Studia.
- Wynajmujący zobowiązuje się̨ udostępniać sprzęt sprawny technicznie. Jeżeli Najemca stwierdzi w trakcie Najmu jakąkolwiek dysfunkcję sprzętu, jest ją zobowiązany niezwłocznie zgłosić Wynajmującego.
- OPŁATY
- Wynajem Studia jest odpłatny.
- Koszt wynajmu Studia wynoszą:
Termin | Godziny | Minimalna ilość godzin | Koszt (czynsz) | Uwagi |
Poniedziałek – Piątek w dni robocze | 09:00 – 18:00 | 1 | 100 zł + vat | |
Poniedziałek – piątek w dni robocze | 18:00 – 09:00 | 130 zł + vat | ||
Sobota – Niedziela | 00:00 – 00:00 | 4h | 130 zł + vat | |
Dni ustawowo wolne od pracy | 00:00 – 00:00 | 130 zł + vat | ||
Wysokość opłaty za najem Studia na cele wymagające jednoczesnej obecności w Studio ponad 10 osób ustalane są indywidualnie w drodze negocjacji pomiędzy Wynajmującym a Najemcą. |
- W ramach opłaty na najem Studia Wynajmujący otrzymuje:
- możliwość korzystania z wyposażenia Studia;
- wodę mineralną, kawę oraz herbatę.
- Odrębne opłaty naliczane są z tytułu zużycia (rozumianego również jako zabrudzenie) teł fotograficznych. Opłaty wynoszą kwotę 40 zł + vat za 1 metr bieżący zużytego tła. Opłata za zużycie tła będzie płatna na podstawie podpisanego przez Wynajmującego i Najemcę protokołu stwierdzającego ilość metrów bieżących zużytego tła. W terminie 1 dni od jego podpisania Wynajmujący wystawi Najemcy fakturę tytułem zużytego tła.
- VII.PŁATNOŚCI
- Dla rozpoczęcia najmu Studia wymagane jest wcześniejsze uiszczenie czynszu za najem Studia określonej w Potwierdzeniu Najmu lub Automatycznym Potwierdzeniu Najmu.
- Płatności dokonywane są przez Najemcę podczas rezerwacji na stronie lub zgodne z informacjami uzyskanymi poprzez wiadomość email lub wiadomość na profilu Instagram. Podstawą płatności jest paragon/faktura wystawiana przez Wynajmującego.
- Płatność może być zrealizowana: przelewem bankowym, kartą płatniczą, BLIK-iem, Portfelem mobilnym (Apple Pay i Google Pay), płatnością odroczoną, oraz za pośrednictwem jednego z operatorów płatności akceptowanych przez Wynajmującego (płatności na rzecz Wynajmującego realizuje PayU SA ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań).
- O ile Wynajmujący nie będzie mieć możliwości wystawienia faktury przed rozpoczęciem najmu Studia Najemca dokona wpłaty zadatku na poczet najmu w wysokości 50% kwoty określonej w Potwierdzeniu Najmu lub Automatycznym Potwierdzeniu Najmu na rachunek bankowy Wynajmującego.
- Dla Najemców regularnie korzystających ze Studia Wynajmujący może ustalić odrębne reguły dotyczące płatności.
- VIII.MONITORING WIZYJNY
- Wynajmujący informuje, że Ochrona Budynku Belwedere Residence prowadzi monitoring wizyjny Studia.
- Monitoring jest niezbędny do zapewnienia bezpieczeństwa Najemcy i osób z nim współpracujących, osób pracujących na rzecz Wynajmującego oraz ochrony jego mienia.
- Przestrzeń monitorowana jest oznaczona w sposób widoczny i czytelny, za pomocą znaku przedstawiającego symbol kamery i opatrzonego informacją. Monitoring nie obejmuje pomieszczeń sanitarnych.
- Dostęp do zapisu monitoringu odtwarzanego w czasie rzeczywistym ma wyłącznie Ochrona Budynku.
- Nagrania obrazu Ochrona Budynku przetwarza wyłącznie do celów określonych w dz. VIII, ust. 2.
- Nagrania obrazu przechowuje się przez okres nieprzekraczający 1 rok od dnia nagrania.
- W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Wynajmujący powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w takim postępowaniu, termin określony powyżej ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Po upływie okresów, o których mowa wyżej, uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu.
- REKLAMACJE
- Konsument składa reklamację wysyłając wiadomość email na adres fotostudio.dln@gmail.com. W treści reklamacji Konsument może wskazać w szczególności przedmiot reklamacji, przyczynę reklamacji oraz zaproponowany przez siebie sposób jej rozpatrzenia.
- Jeżeli Wynajmujący nie udzielił Konsumentowi odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
- Wynajmujący obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Wynajmujący przekaże Konsumentowi odpowiedź na reklamację poprzez wysłanie wiadomości email.
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów
internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- ODSTĄPIENIE OD NAJMU
- Konsument może w terminie 14 dni od zawarcia Umowy odstąpić od Umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
- Żeby zachować termin do odstąpienia od Umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy na adres email: fotostudio.dln@gmail.com lub pisemnie na adres Sulkowicka 2/4 aprt.17 00-746 Warszawa
- Konsument może odstąpić od Umowy z wykorzystaniem formularza odstąpienia stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy o ochronie praw konsumenta.
- W przypadku odstąpienia od zawartej Umowy Wynajmujący zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Wynajmujący został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrotu płatności Wynajmujący dokona przy użyciu tradycyjnego przelewu na konto bankowe wskazane przez Konsumenta
- Jeżeli Konsument odwołał rezerwację po upływie 14 dni od zawarcia Umowy, jest obowiązany do zapłaty kosztów z godnie z dz. III ust. 7 – 10.
- DANE OSOBOWE
- Regulacje dotyczące ochrony oraz przetwarzania danych osobowych zostały uregulowane w Polityce Prywatności.
- Administratorem danych osobowych przekazanych procedury rezerwacji i zawarcia Umowy jest Wynajmujący.
- Podanie danych osobowych podczas procedury rezerwacji i zawarcia Umowy jest całkowicie dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia Umowy.
- Najemca ma prawo wglądu do dotyczących go danych osobowych, a także żądania poprawienia ich lub usunięcia, o czym jest mowa w Polityce Prywatności.
- Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Wynajmującego tylko w celach, o których mowa w Polityce Prywatności.
- Polityka prywatności stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
- KONTAKT
Dane Kontaktowe. Wynajmujący wskazuje dane kontaktowe:
adres email: fotostudio.dln@gmail.com
adres: Sułkowicka 2/4 art. 17 00-746 Warszawa
Tel: 696277827
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
- Każdorazowa Umowa stanowi odrębny stosunek prawny i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas najmu.
- W przypadku ewentualnego sporu z Najemcą niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Wynajmującego.
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
- Umowy zawierane poprzez Wynajmującego zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO
REGULAMIU WYNAJMU STUDIA FOTOGRAFICZNEGO „DLN STUDIO”
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady i warunki, na jakich Dorota Gol działająca pod firmą Dorota Gol z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Marcepanowa 70, 02 – 962 Warszawa, NIP 8842602347, Regon: 021078187, przetwarza dane osobowe, które Najemcy udostępniają podczas składania rezerwacji i zawierania Umów oraz korzystania ze strony internetowej pod adresem: (….) oraz jej wersji językowych (zwanych dalej „Witryną”),
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Polityka prywatności opisuje zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Wynajmującego w celu realizacji rezerwacji Studia, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania przez Wynajmującego plików cookies oraz narzędzi analitycznych.
- Dane osobowe zebrane za pośrednictwem Witryny lub przekazane Wynajmującemu w inny sposób, w celu zawarcia lub realizacji Umowy, przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO” lub „Rozporządzeniem”).
- Korzystanie ze Witryny, w tym z formularza kontaktowego, lub kontaktu z Wynajmującym za pośrednictwem email lub profilu instagram @dln.studio jest dobrowolne. Udostępnianie danych przez Najemcę jest więc dobrowolne, z zastrzeżeniem, że niepodanie przez Najemcę danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania Umowy skutkuje odmową jej zawarcia.
- Wynajmujący jest administratorem danych w rozumieniu art. 4 pkt. 4 RODO, w związku z czym dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane osobowe przetwarza i zapewnia, że zbierane dane są:
- przetwarzane zgodnie z prawem,
- zbierane dla oznaczonych celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
- aktualizowane i zbierane wyłącznie w zakresie pozwalającym na realizację oznaczonych celów,
- przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania,
- przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem, nieuprawnionym dostępem do danych oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem za pomocą wdrożonych środków technicznych lub organizacyjnych.
- PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
- Wynajmujący uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy – i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – gdy osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów,
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych osobowych,
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora danych osobowych lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
- Przetwarzanie danych osobowych przez Wynajmującego wymaga każdorazowo zaistnienia co najmniej jednej z podstaw wskazanych powyżej, dlatego dla lepszego zobrazowania celów i podstaw przetwarzania danych zostały one ze sobą zestawione w dziale III Polityki Prywatności.
- CEL, PODSTAWA, OKRES I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH PRZEZ ADMINISTRATORA
- Każdorazowo cel, podstawa, okres przetwarzania i zakres gromadzonych danych osobowych oraz ich odbiorcy, wynikają z działań podejmowanych przez Najemcę. Przykładowo, jeżeli Najemca zdecyduje się na przesłanie zapytania do Wynajmującego przez formularz kontaktowy/email i nie wyrazi zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, to jego dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane przez formularz zapytanie, ale nie będzie otrzymywał dodatkowych informacji o usługach Wynajmującego.
- Wynajmujący może przetwarzać dane osobowe Najemców w opisanych w zestawieniu celach, na wskazanych podstawach przetwarzania danych oraz w określonym zakresie danych osobowych i czasie ich przetwarzania:
CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH | PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH | ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH I OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH |
Wykonanie umowy lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed jej zawarciem. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Dane osobowe w zakresie: Imię i nazwisko, firma, adres, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, numer rachunku bankowego, numer zamówienia, numer faktury lub numer paragonu, numer identyfikacyjny klienta – będą przetwarzane przez okres przedawnienia roszczeń oraz realizacji obowiązków prawnych przez administratora |
Marketing bezpośredni skierowany do klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, przesyłanych z wykorzystaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących. | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO | Dane osobowe w zakresie: adres e-mail – będą przetwarzane do dnia pozytywnego rozpatrzenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, złożonego przez osobę, której dane dotyczą. Po tym czasie dane mogą być przechowywane w ograniczonym zakresie przez okres przedawnienia roszczeń oraz realizacji obowiązków prawnych przez administratora, w szczególności w celu wykazania podstawy prawnej do podejmowania działań marketingowych w okresie przed złożeniem sprzeciwu wobec przetwarzania. |
Marketing bezpośredni skierowany do potencjalnych klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, przesyłanych z wykorzystaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących oraz zaakceptowali regulamin usług. | Artykuł 6 ust. 1 lit. b) RODO | Dane osobowe w zakresie: adres e-mail – będą przetwarzane do dnia rezygnacji z usługi newsletter, Po tym czasie dane mogą być przechowywane w ograniczonym zakresie przez okres przedawnienia roszczeń oraz realizacji obowiązków prawnych przez administratora, w szczególności w celu wykazania podstawy prawnej do podejmowania działań marketingowych. |
Obsługa formularza kontaktowego „Kalendarz” | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO | Dane osobowe w zakresie: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, numer zamówienia – jeżeli korespondencja będzie dotyczyć zawartej z administratorem danych umowy, dane osobowe będą przetwarzane przez okres przedawnienia roszczeń oraz realizacji obowiązków prawnych przez administratora. W innym przypadku dane osobowe będą przetwarzane przez okres 3 lat liczony od ostatniej przesłanej wiadomości przez użytkownika strony. |
Profilowanie | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO | Dane osobowe w zakresie: imię, nazwisko, adres, historia zamówień, sposób nawigowania w Witrynie – będą przetwarzane do dnia pozytywnego rozpatrzenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, złożonego przez osobę, której dane dotyczą, |
Prowadzenie ksiąg podatkowych | Artykuł 6 ust. 1 lit. c) RODO, w zw. z art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej tj. z dnia 17 stycznia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 201) | Dane osobowe w zakresie: imię i nazwisko, firma, adres, numer rachunku bankowego, numer zamówienia, numer faktury lub numer paragonu – będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi administratorowi przechowywanie ksiąg podatkowych (do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba, że ustawy podatkowe stanowią inaczej) |
Ustalenie, dochodzenie lub ochrona roszczeń administratora oraz zapobieganie nadużyciom, wynikającym z niezgodnego z prawem korzystania ze Witryny | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO | Dane osobowe w zakresie: imię i nazwisko, firma, adres, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, numer rachunku bankowego, numer zamówienia, numer faktury lub numer paragonu – będą przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez administratora, nie dłużej jednak, niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu wykrytego naruszenia |
- ODBIORCY DANYCH UŻYTKOWNIKÓW SKLEPU
- Dla prawidłowej realizacji Umowy może być konieczne korzystanie przez Wynajmującego z usług podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania, obsługa wyposażenia, logistyczna czy kurierzy). Wynajmujący korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych tak, by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
- Przekazanie danych przez Wynajmującego następuje wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych.
- Dane osobowe mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
- przewoźnicy / kurierzy,
- dostawcy usług zaopatrujący Studio w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające najem;
- dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych.
PROFILOWANIE
- Rozporządzenie RODO nakłada na administratora danych osobowych obowiązek informowania o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia oraz – przynajmniej w tych przypadkach – do przekazania istotnych informacji o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą.
- Wynajmujący korzysta z narzędzi analitycznych w celu ulepszenia jakości obsługi oraz Witryny, wykorzystując dane uzyskane w toku Procedury Rejestracji oraz informacje dotyczących sposobu nawigowania w Witrynie.
- PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
- Wynajmujący umożliwia realizację Najemcom ich praw wynikających z Rozporządzenia:
- prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której dane dotyczą ma prawo żądania od Wynajmującego dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 RODO;
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Wynajmującego na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO) ma prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie przetwarzania, co nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego Wynajmującego dokonywała na podstawie zgody przed jej wycofaniem;
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, która stwierdzi, że jej dane osobowe są przetwarzane przez Wynajmującego z naruszeniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
- prawo do sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, w tym profilowania, na podstawie tych przepisów;
- prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w celu marketingu bezpośredniego – jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczącego jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
- W celu realizacji uprawnień, o których mowa w dziale VI Polityki Prywatności, można kontaktować się z Wynajmującym poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie (na adres siedziby wskazany we wstępie Polityki Prywatności), pocztą elektroniczną na adres e-mail: fotostudio.dln@gmail.com.
- PLIKI COOKIES, DANE EKSPLOATACYJNE I ANALITYKA
- Pliki Cookies (tzw. ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej Witrynę (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający Witrynę). Szczegółowe informacje dotyczące plików Cookies, a także historię ich powstania można znaleźć m.in. tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie lub http://wszystkoociasteczkach.pl/.
- Wynajmujący może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania z Witryny, w następujących celach:
- identyfikacji Najemcy,
- dostosowywania zawartości Witryny (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania z niej.
- Większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak, może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Witryny.
- Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez Sklep – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W przypadku braku wyrażenia zgody, należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies.
- Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej. Informacje o plikach Cookies dla najpopularniejszych przeglądarek internetowych można znaleźć pod następującymi adresami:
- dla Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
- dla Google Chrome:
- http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
- dla Windows Internet Explorer (wersja 7 i 8):
- http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows-vista/cookies-frequently-asked-questions
- dla Opera: http://www.opera.com/help/tutorials/security/privacy/
- dla Safari: https://support.apple.com/pl-pl/HT201265.
- Wynajmujący może korzystać w Witrynie z usług Google Analytics, Universal Analytics dostarczanych przez firmę Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA). Usługi te pomagają analizować ruch w Witrynie. Gromadzone dane przetwarzane są w ramach powyższych usług w sposób zanonimizowany (są to tzw. dane eksploatacyjne, które uniemożliwiają identyfikację osoby) do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Witryną. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawierają cech identyfikujących (danych osobowych) osoby odwiedzającej Witrynę. Korzystając z powyższych usług, gromadzi się takie dane jak źródła i medium pozyskania odwiedzających Witrynę oraz sposób ich zachowania w Witrynie, informacje na temat urządzeń i przeglądarek, z których odwiedzają stronę, IP oraz domenę, dane geograficzne oraz dane demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania.
- Możliwe jest zablokowanie w łatwy sposób przez daną osobę udostępniania Google Analytics informacji o jej aktywności w Witrynie – w tym celu można zainstalować dodatek do przeglądarki udostępniany przez firmę Google Inc. dostępny tutaj: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.
- Najemca ma także możliwość korzystać ze strony w tzw. trybie incognito, który blokuje możliwość gromadzenia danych o jego wizycie.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Witryna może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Wynajmujący rekomenduje, by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza Polityka Prywatności dotyczy tylko Witryny i usług świadczonych przez Wynajmującego za jej pośrednictwem.
- Niniejsza Polityka Prywatności weszła w życie z dniem (…) roku. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zmiany Polityki Prywatności, jeśli będzie to niezbędne w wyniku wprowadzenia modyfikacji w funkcjonowaniu Sklepu, zarządzaniu, prawie lub jurysdykcji. Zmiany będą obowiązywać od dnia opublikowania ich na stronie internetowej: (…) wraz ze wskazaniem daty ich wprowadzenia.